آموزش مخاطب شناسی

11 نفر ثبت نام کرده اند
حدیث ابراهیمی راد
abas
عباس قائمی
اخرین بروزرسانی آذر ۲۷, ۱۴۰۱

درباره این دوره

مخاطب یا Audience اصطلاحی است که همه‌ی ما آن را می‌شنویم و به کار می‌بریم. واژه‌ای که با وجود کاربرد فراوان، همچنان مفهوم آن مبهم است و حتی در حد مفرد و جمع بودن آن هم، در بسیاری از زبان‌ها توافقی نهایی وجود ندارد. به نظر می‌رسد نخستین گروه مخاطبان رسمی را باید در سخنرانی‌هایی که هزاران سال قبل انجام می‌شده‌اند جستجو کرد.

امروزه تعریف مخاطب بسیار پیچیده‌تر شده و مخاطب شناسی به یک تخصص تبدیل شده است.

مهمترین وظیفه روابط عمومی برقرار ارتباط در داخل و خارج از سازمان با مخاطبان انبوه و متفاوت است ؛ در اجرای این وظیفه واحدهای روابط عمومی با استفاده از ابزارهای مختلف اقدام به برقراری ارتباط می کنند، لیکن اگر این عملکرد به نحو علمی و کارشناسی ارزیابی شود ؛ اثربخشی همه این فعالیت ها با تردید مواجه است . چرا که به عناصر ارتباطی در فراگرد انتقال پیام توجه کافی نشده است .

ارتباط به هر شکلی که برقرار شود ، حداقل 3 عنصر  را در خود دارد . فرستنده ( منبع ) ، پیام ، گیرنده (مخاطب). هر سه عنصر ویژگی هایی دارد که اگر مورد توجه قرار نگیرد به عنوان موانع ارتباط از اثربخشی آن می کاهد به نحوی که در بسیاری موارد ، اثر بخشی یک پیام به صفر می رسد . در این فرصت ویژگی های یکی از سه عنصر یاد شده یعنی « مخاطب » به طور خلاصه تشریح می شود​

مخاطب هدف

  • عمومی - اصحاب رسانه - خبرنگاران

برنامه تحصیلی

7 درس

دوره مخاطب شناسی

درس اول26:31
درس دوم23:20
درس سوم16:33
درس چهارم10:57
درس پنجم19:13
درس ششم22:19
درس هفتم27:34

اساتید دوره

حدیث ابراهیمی راد

5.0/5
16 دوره
1 دیدگاه
35 دانشجو
مشاهده بیشتر

عباس قائمی

0/5
1 دوره
0 دیدگاه
0 دانشجو
مشاهده بیشتر

یک نظر بنویسید

رایگان
سطح
متوسط
icon
تعداد درس
7 درس
icon
موضوع
icon
زبان
فارسی
اعتبار ثبت نام: مادام العمر
https://mobinonline.ir/lms/?p=5179 کپــی icon