مرددین در انتظار اجماع

اجماع در کارزار ۱۴۰۳ مهمتر و تاثیرگذارتر از انتخابات ۱۳۹۲ و ۱۴۰۰

بررسی نتایج نظرسنجی‌های میدانی مراکز و موسسات شناخته‌شده به خوبی نشان می‌دهد که مرددین سرنوشت انتخاب رییس‌جمهور دولت چهاردهم را مشخص خواهند کرد.

گروهی از واجدین شرایط که یا در اصل مشارکت در انتخابات تردید دارند و یا با قطعیت در مشارکت، هنوز گزینه مورد نظر خودشان را انتخاب نکرده‌اند.
با توجه به فاصله نزدیک سه نامزد اصلی انتخابات این دوره به نظر می‌رسد آرای مرددین می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.
یکی از شاخصه‌های اصلی در تصمیم‌گیری مرددین تعدد نامزدهای موجود در صحنه و تردید در انتخاب گزینه رای آور خصوصا در جبهه انقلاب است.
بر این اساس منطق اجماع جریان اصولگرا محدود به تجمیع آرای فعلی چهار نامزد این جریان در انتخابات نیست و با اضافه شدن سبد قابل توجه آرای مرددین تکلیف ریاست جمهوری چهاردهم در دور اول مشخص می‌شود.
تجمیع آرای نامزدهای جریان انقلاب بر اساس نظرسنجی‌های معتبر و منطق اجماع گفتمان اصولگرایی به وضوح نشان می‌دهد که میزان مجموع آرای چهار نامزد برای پیروزی در دور اول کافی است اما در صورت تحقق اجماع علاوه بر آرای قطعی فعلی که در نظرسنجی‌ها مشهود است ، مرددین نیز با توجه به شور حاصل از اتحاد جریان انقلاب با انتخاب گزینه نهایی پیروزی قاطع هشتم تیر را قطعی خواهند ساخت.
این در حالی است که به همین تناسب  در صورت عدم اجماع جبهه اصولگرا و یا تقابل نامزدهای شاخص این جریان آرای مردد یا پراکنده خواهد شد و‌ یا حتی بخش از آن به سبد نماینده جریان اعتدالی و اصلاح‌طلبان منتقل می‌شود.
آنچه مسلم است اجماع در کارزار ۱۴۰۳ مهمتر و تاثیرگذارتر از انتخابات ۱۳۹۲ و ۱۴۰۰ به شمار می‌رود و بیش از هر زمان دیگری می‌تواند در تعیین مسیر و آینده ایران اسلامی سرنوشت‌ساز باشد.

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=49961 کپی