جنجال در میزگرد فرهنگی مسعود پزشکیان

ماجرای اخراج مشاور پزشکیان از دانشگاه چه بود؟

در برنامه میزگرد فرهنگی مسعود پزشکیان، محمد فاضلی در ناراحتی نسبت به سخنان شهاب اسفندیاری در مورد هیئت علمی بودن و تخلفش که باعث اخراج او از دانشگاه شد، از برنامه بیرون رفت.

در برنامه میزگرد فرهنگی مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، محمد فاضلی (جامعه شناس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب) در ناراحتی نسبت به سخنان شهاب اسفندیاری (کارشناس برنامه) در مورد هیئت علمی بودن و تخلفش که باعث اخراج او از دانشگاه شد، از برنامه بیرون رفت.

 

ابتدا اما فاصلی خطاب به کارشناس برنامه گفت: تو دروغ می گویی و صداها بالا رفت. سپس کارگردان برنامه صدای طرفین را قطع کرد که با واکنش تند فاضلی روبرو شد.

 

ادعای شهاب اسفندیاری(کارشناس برنامه) چه بود؟

اسفندیاری گفت: طبق مقررات عضو پیمانی هیئت علمی نه می‌تواند مامور شود و نه خارج از دانشگاه سمت بگیرد. اما آقای فاضلی در وزارت نیرو و ریاست جمهوری سمت داشتند و دو سال در دانشگاه حضور نداشتند در حالی که عضو پیمانی هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی بودند. هشت سال دوره پیمانی ایشان طول کشیده و خلاف مقررات تعمل کردند.

 

وی ادامه می‌دهد: به خاطر ۵ نفر حیثیت هیئت علمی ما را خدشه دار کردند. آقای دکتر (پزشکیان) مقهور بازی‌های سیاسی نشوید.

 

محمد فاضلی چه گفت؟

فاضلی در پاسخ به اسفندیاری گفت: رئیس دانشگاه دروغ می‌گوید و من با مجوز هیئت امنای دانشگاه سمت گرفتم.

 

ماجرایی که موجب عصبانیت مشاور پزشکیان شد چه بود؟ +فیلم

واکنش BBC به این ماجرا

 

ماجرایی که موجب عصبانیت مشاور پزشکیان شد چه بود؟ +فیلم

واکنش روزنامه آرمان ملی

 

ماجرایی که موجب عصبانیت مشاور پزشکیان شد چه بود؟ +فیلم

واکنش خبرگزاری فارس

توضیحات رئیس دانشگاه شهید بهشتی در این خصوص چه بود؟

سعدالله نصیری قیداری {در مصاحبه سال ۱۴۰۰} در نشست با اعضای هیات علمی این دانشگاه در پاسخ به سوالی درباره علت تبدیل وضعیت نشدن فاضلی اظهار داشت: «آخرین جلسه تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی پیمانی شهریورماه ۱۴۰۰ برگزار شد و صلاحیت حرفه‌ای پنج نفر به دلایلی رد شد. هیات اجرایی هم وقت زیادی برای بررسی صلاحیت آقای دکتر فاضلی گذاشت؛ اما به این نتیجه نرسید که ایشان تبدیل وضعیت شود.

وی اضافه کرد: کمیته‌های مربوطه در دانشگاه یک جلسه خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند در ضمن با تشکل‌های دانشجویی جلسه گذاشته و به نامه انجمن جامعه‌شناسی نیز پاسخ داده شد.

رییس دانشگاه شهید بهشتی خطاب به اعضای هیات علمی این دانشگاه گفت: از دلایلی که این جلسه برگزار شده، پاسخ به سوالات درباره عدم تمدید قرارداد آقای دکتر محمد فاضلی است که در ذهن اعضاء هیات علمی و آحاد جامعه ایجاد شده و بنده در شفاف سازی درباره آن ابائی ندارم.»

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=49672 کپی