انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

چه کسانی کاندیدا می‌شوند؟

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری 8 تیر برگزار می‌شود و با نزدیک شدن به انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری، وجود شرایط اضطراری و ضرورت تشکیل دولت جدید، زمزمه‌هایی از ابراز حضور برخی از چهره‌های سیاسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری شنیده می‌شود.

چهره‌هایی از طیف‌های سیاسی مختلف که اعلام کرده‌اند قصد رقابت برای رسیدن به ساختمان پاستور را دارند.

روز گذشته برخی از خبرگزاری‌ها خبر از قطعی شدن قصد سعید جلیلی برای کاندیداتوری در انتخابات دادند. طبق این اخبار، چهار نفر از نمایندگان مشهد (پژمانفر، ظهوریان، اخلاقی و نخعی‌راد) با حضور در دفتر سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی، از وی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۸ تیر دعوت کردند و این جلسه حاکی از تصمیم قطعی سعید جلیلی برای حضور در انتخابات بوده است.

همچنین خبرگزاری تسنیم خبری منتشر کرد که طبق آن، برخی منابع به خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم گفتند که آقایان پرویز فتاح، مهرداد بذرپاش و علیرضا زاکانی به احتمال زیاد در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا خواهند شد.
حتی اعلام شد که شنیده‌ها حاکی از آن است که بعضی از این افراد، مقدمات راه‌اندازی ستادهای خود را فراهم کرده و مشغول رایزنی‌هایی هستند. هنوز موضوع کاندیداتوری توسط این افراد به صورت رسمی و‌ قطعی اعلام نشده است.

لاریجانی و تصمیم دوگانه؟
از طرفی بعضی از رسانه‌ها مدعی شدند که برخی از نزدیکان علی لاریجانی می‌گویند که او تصمیم جدی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری دارد. با این حال اخبار حاکی است که لاریجانی علی‌رغم عزم شخصی برای نامزدی؛ اما نسبت به حمایت جریان‌های سیاسی از خود دچار تردید است و به همین دلیل اعلام نامزدی خود را به تعویق انداخته است.

برخی احزاب اصلاح‌طلب مثل سازندگی اعلام کرده‌اند که علی لاریجانی یکی از گزینه‌هایی است که درباره او تأمل می‌کنند. علی لاریجانی در دور قبل نیز علی‌رغم تصور اولیه‌اش به دلیل سابقه سیاسی خود، با عدم اقبال بدنه اصلاح‌طلبان مواجه شد؛ به نحوی که برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب نیز تأکید می‌کردند اگر لاریجانی تأیید صلاحیت می‌شد نیز رأی نمی‌آورد.

البته تمامی این گزاره‌ها در هاله گمانه هستند و باید تا آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی منتظر برون‌داد قطعی و نهایی این اخبار باشیم.

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=47810 کپی