شکست نتانیاهو، بلای جان بایدن

بايدن اسير در سياه چاله ساخته شده از سياست‌هاى افراطى دولت نتانياهو

تيغ دو لب ناکارآمدى و شکست همه جانبه دولت نتانياهو حالا بلاى جان بايدن و آينده سياسى او شده به شکلى که در جهان به عنوان شريک و حامى اصلى جنايات رژيم کودک کش شناخته مى شود.

دستاورد بايدن چيزى به جز اجساد نظاميان آمريکايى نيست

جو بايدن مانند همه روساى جمهور گذشته ايالات‌متحده خصوصا دموکرات ها از هزينه‌هاى بى پايان دردسرى به نام اسرائيل خسته شده و حالا ديگر نارضايتى رييس‌جمهور آمريکا از اين وضعيت غيرقابل تحمل در رسانه هاى آمريکايى نيز منعکس شده است.

پولتيکو حالا از جدال لفظى بايدن و نتانياهو گزارش داده با عباراتى همچون «مرد بد ديوانه» اما اين نقطه پايان جدال و مخالفت دولت ايالات‌متحده با سياست‌هاى رژيم صهيونيستى نخواهد بود.

جو بايدن در آستانه انتخابات رياست‌جمهورى آمريکا با بزرگ‌ترين چالش دوره کارى خودش مواجه شده، بحران بى سابقه خاورميانه که با جنايات رژيم صهيونيستى آغاز شده و تا درياى سرخ، يمن، سوريه لبنان و عراق گسترش يافته است. حالا بايدن با ريزش حاميانش در هر دو سو مواجه است و البته افزايش مخالفانش. گروه نخست که با تظاهرات هاى گسترده جنايات رژيم صهيونيستى را در شهرهاى مختلف آمريکا محکوم کردند و بايدن را به عنوان حامى اين جنايات مورد انتقاد قرار دادند و گروه دوم جريان هاى وابسته به لابى صهيونيستى که همواره منافع رژيم اشغالگر را در آمريکا دنبال مى کنند و از ميزان حمايت هاى دولت بايدن از جنايات نتانياهو هنوز راضى
نيستند!

تيغ دو لب ناکارآمدى و شکست همه جانبه دولت نتانياهو حالا بلاى جان بايدن و آينده سياسى او شده به شکلى که در جهان به عنوان شريک و حامى اصلى جنايات رژيم کودک کش شناخته مى شود و در افکار عمومى آمريکا نيز به عنوان رييس جمهورى ناکارآمد و جنگ‌افروز با انتقاداتى بى‌سابقه مواجه است.نه رژيم صهيونيستى در ١٢٠ روز جنايت عليه غزه به توفيقى دست يافته و نه حملات آمريکايى‌ها به مواضع مقاومت در يمن، سوريه و عراق تاثيرى در کاهش تهديدها عليه ارتش ايالات متحده در منطقه و يا تردد کشتى‌ها در درياى سرخ داشته است! همه اين عوامل کافى است تا بايدن را به مرز خشم و انفجار برساند و در نهايت خطاب به نتانياهو او را مرد بد ديوانه خطاب کند.

جو بايدن اسير در سياه چاله ساخته شده از سياست‌هاى افراطى و خشونت دولت نتانياهو نه راه پس دارد و نه راه پيش.

او آمريکا را تحت فشارهاى دولت نتانياهو و لابى‌هاى صهيونيستى وارد يک جنگ گسترده دردسرساز کرده، جان سربازان و امنيت پايگاه‌هايش را به خطر انداخته و حالا در آستانه انتخابات رياست‌جمهورى آمريکا در افکار عمومى ايالات متحده يک شکست خورده تمام عيار به شمار مى رود. شکست مطلق مالى، نظامى و سياسى در جنگ اوکراين، شکست و ناکامى مطلق در غزه و شکست در تقابلبا نيروهاى مقاومت در يمن، سوريه و عراق. دستاورد رييس‌جمهور بايدن چيزى به جز اجساد نظاميان آمريکايى نيست که عمودى به خاورميانه آمدند و افقى به واشنگتن باز‌مى‌گردند. و اين‌همه، دلايل متعدد خشم او از نتانياهو و دولت راديکال رژيم صهيونيستى است.

با اين وجود دردسرهاى تل آويو به جز خشم و فرياد راه چاره‌اى براى رييس‌جمهور کهنسال آمريکا باقى نگذاشته و او در همين موقعيت ناچارى با افزايش فشار انتقادات براى حضور در کمپين‌ها و نشست‌هاى انتخاباتى آماده مى‌شود جايى که از حالا بايد براى پاسخ دادن به سوال‌هاى بى‌شمار رسانه‌ها و افکار عمومى در خصوص دستاورد جنگ افروزى‌هاى آمريکا در اوکراين و خاورميانه آماده باشد!

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=41603 کپی