گره کور در یک جنگ حیثیتی!

  عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در توئیتی نوشت: ۱- نمیدانم شما چطور فکر میکنید، ولی من این را قبول ندارم که آمریکا در شرایط فعلی با شرارت های اسرائیل موافق است؛ بله! حمایت میکند، مساعدت و همراهی دارد، اما مجبور است؛ چون نتانیاهو کوتاه نمی آید! ۲- اینها ناخواسته در جنگی قرار گرفته اند که […]

 

عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در توئیتی نوشت:

۱- نمیدانم شما چطور فکر میکنید، ولی من این را قبول ندارم که آمریکا در شرایط فعلی با شرارت های اسرائیل موافق است؛ بله! حمایت میکند، مساعدت و همراهی دارد، اما مجبور است؛ چون نتانیاهو کوتاه نمی آید!

۲- اینها ناخواسته در جنگی قرار گرفته اند که طولانی شدنش علاوه بر زیانهای اقتصادی، تلفات نظامی و به خطر افتادن موجودیت اسرائیل، افکار عمومی دنیا را نیز علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا بسیج کرده است. رژیم شکست امنیتی سختی خورده که جبرانش فقط میتواند برچیدن حماس باشد؛ لیکن مقدور نیست!

۳- آمریکا در این یک ماه فرصت لازم را به نتانیاهو داد تا سرنوشت جنگ را به نفع اسرائیل تغییر دهد و با برچیدن بساط حماس آبروی از دست رفته را بازگرداند؛ اما نشد که نشد؛ حمله زمینی هم جواب نداده، تانکها و نفربرهایش یکی پس از دیگری قربانی راکت های یاسین ۱۰۵ میشوند و مجاهدان فلسطینی…

۴- سربازان اسرائیل را از درون خودروهای زرهی بیرون میکشند! نتانیاهو پس از آنکه فهمید نمیتواند حماس را نابود کند، به آزادسازی اسرا اکتفا نمود و با تشدید بمباران های وحشیانه سعی کرد به این مهم دست یابد و با این دستاورد حداقلی ادعا کند جبران کرده است؛ این اتفاق هم نیفتاد!

۵- اکنون یک ماه از این نبرد میگذرد و شکست نتانیاهو اگر تثبیت شود که میشود، عمر سیاسی اش به پایان میرسد؛ آمریکا این را فهمیده و به او هشدار لازم را نیز داده است؛ حتی بلینکن درباره نفرت از صهیونیسم و خیزش جهانی علیه آمریکا و اسرائیل هم به او تذکر داده؛ اما او فقط پیروزی میخواهد!

۶- قبلا نوشته بودم جنگ را ادامه دهند باخته اند، تمام کنند باز هم باخته اند؛ حالا میگویم اگر به زور نتانیاهو را کنار بزنند این باخت سه ضلعی میشود! آمریکا خصوصا در این شرایط مایل نیست اختلافاتشان علنی شود زیرا نمایش همین درگیری های درون جبهه ای خود یک شکست دیگری است!

۷- برای همین هم هست که دیوانه وار بر سر زنان و کودکان بمب میریزند و حتی تهدید به استفاده از سلاح هسته ای میکنند؛ واقعا کلافه شده اند و نمیدانند با این گره کور چه کنند؛ خدا میداند چقدر از نتانیاهو خواسته اند کوتاه بیاید یا کنار برود! اما او به شدت لجباز است و نمیخواهد باخت بدهد!

۸- او قبلا در ماجرای تغییرات قضایی هم ثابت کرده بود که منافع شخصی را بر امنیت اسرائیل ترجیح میدهد. رقیب به شدت مقاوم و صبور است؛ دنیا از غزه حمایت میکند؛ توقف بی نتیجه جنگ یک شکست، ادامه آن یک شکست، و بزور کنار زدن نتانیاهو هم یک شکست دیگر است. گره کور که میگویند دقیقا همین است!

 

گره کور در یک جنگ حیثیتی!

 

گره کور در یک جنگ حیثیتی!

 

گره کور در یک جنگ حیثیتی!

 

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=34999 کپی