شکست‌های اطلاعاتی-نظامی اسرائیل در دو سال گذشته

وقتی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی در مصاحبه تلویزیونی با فاکس‌نیوز در جواب مجری این شبکه، سه تهدید بزرگ علیه این رژیم را «ایران، ایران و ایران» اعلام می‌کند، معنایش این است که آن‌قدر در سال‌های اخیر ضربات کاری و متعدد در میادین و نبردهای مختلف از سوی جریان مقاومت که ایران […]
وقتی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی در مصاحبه تلویزیونی با فاکس‌نیوز در جواب مجری این شبکه، سه تهدید بزرگ علیه این رژیم را «ایران، ایران و ایران» اعلام می‌کند، معنایش این است که آن‌قدر در سال‌های اخیر ضربات کاری و متعدد در میادین و نبردهای مختلف از سوی جریان مقاومت که ایران در آن‌ دارای نقش راهبردی است دریافت‌ کرده که دیگر راهی جز اذعان به قدرت ایران ندارد.
با این حال اما بررسی تقابل‌های آشکار و نیمه‌پنهان جمهوری اسلامی و رژیم موقت صهیونیستی نشان از سیطره اطلاعاتی-نظامی ایران بر اسرائیل دارد؛ سیطره‌ای که دشمن با جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی سعی در برعکس نشان دادن آن دارد.
به گزارش رجانیوز، ضربات مهلک نظامی و امنیتی به نحوی این رژیم اشغالگر را دچار سردگمی و تشنج نموده که هر از گاهی سردمداران آن با طرح ادعاهای خیالی و وهم‌آلود که عمدتاً دارای مصرف داخلی است، سعی می‌کنند تا شکست‌های پیاپی‌شان در مواجهه‌های اطلاعاتی-امنیتی با ایران را برای شهرک‌نشین‌های داخل فلسطین اشغالی تسکین دهند.
نمونه آخر آن هم انتشار خبر مضحک صهیونیست‌ها در خصوص ربودن یک ایرانی بود که ادعا شد وی طراح عملیات سپاه علیه اسرائیلی‌ها در قبرس بوده است؛ اما خیلی زود نقشه‌ی این عملیات رسانه‌ای احمقانهٔ صهیونیست‌ها نقش بر آب شد و‌ ضربه مجددی به موساد و شبکه‌های رسانه‌ای وابسته به آن وارد شد.
با بررسی اسناد، مدارک و شواهد موجود مشخص شد، فرد مورد ادعای صهیونیست‌ها یعنی «یوسف شهبازی عباسعلی‌لو» که ویدئویی نیز با عنوان اعترافات وی در خصوص طراحی عملیات خارج از کشور(!) در فضای سایبر منتشر شده بود، در ۲۵ اردیبهشت ماه امسال به صورت قانونی ایران را به مقصد جمهوری آذربایجان ترک کرده بود.
از علت‌های اصلی این موضوع که شاباک و موساد به عنوان دو نهاد اصلی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای قدرتمند نشان‌دادن خودشان در حوزهٔ تقابل با جمهوری اسلامی دست به ترکیب دروغ و رویاپردازی می‌زنند و در نهایت امر، گاف‌هایی از این قبیل می‌دهند که نمونه‌هایش در سال‌های اخیر هم کم نبوده است، ناکامی‌های متعدد موساد در حوزه عملیات‌های خارجی و همچنین شکست‌ها و افتضاحاتی است که شاباک در درون سرزمین‌های اشغالی با آن رو به رو شده است.
شکست «عملیات بزرگ» و انهدام شبکه جاسوسی موساد
یکی از مهمترین عملیات‌های تقابلی میان سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، در سال‌های اخیر، مربوط به شکست عملیات موساد در استان اصفهان در سال گذشته بود؛ طرح اقدامی تروریستی با وسعت زیاد که در موساد با عنوان عملیات بزرگ معرفی شده بود.
پایان این رویارویی به نحوی رقم خورد که دست بالای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی در برابر سرویس جاسوسی دشمن به طور آشکاری عیان شد. این عملیات با هدف انفجارهایی گسترده در مرکزی صنعتی و حساس در استان اصفهان قرار بود انجام شود. همچنین طراحی آن بیش از ۲ سال به طول انجامید و نیروهای مزدور آن در ۵ کشور آموزش‌های مربوطه را زیر نظر ماموران موساد فرا گرفته بودند.
شبکه‌ای بسیار پیچیده و آموزش‌دیده که در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار گرفتند و بدین ترتیب یکی از پیچیده‌ترین طراحی‌های موساد در طول بیش از ۴۰ سال گذشته توسط وزارت اطلاعات خنثی شد.
حمله موشکی به دو ایستگاه موساد در کردستان عراق؛ نابودی میلیون‌ها دلار سرمایه و نیروی انسانی
صحنه‌ای دیگر از نمایش اقتدار اطلاعاتی و نظامی جمهوری اسلامی در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ رقم خورد؛ وقتی این خبر در رسانه‌های جهان منتشر شد که دو مرکز متعلق به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق به وسیله موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد حمله قرار گرفتند.
محل نخست که هدف حمله موشکی سپاه قرار گرفت، یک ویلای مجلل در وسط یک باغ بزرگ متعلق به «باز رؤوف کریم»، سرمایه‌دار مهم کُرد و مدیر شرکت نفتی «کار» بود. بر اساس اسناد اطلاعاتی، این بازرگان کرد روابط نزدیکی با مقامات صهیونیستی دارا بود و این افراد با پوشش بازرگان امریکایی در اربیل فعالیت می‌کردند اما در واقع کارمندان موساد بودند. نقطه دیگری نیز که آن شب موشکباران شد، یک مرکز مخفیانه و سری وابسته به رژیم صهیونیستی در نزدیکی فرودگاه اربیل بود که در آن جلسات مقامات امریکایی، اسرائیلی و کُرد برگزار می‌شد.
عملیات‌های موشکی متعدد پاسداران سپاه اسلام در سالیان اخیر علیه مواضع صهیونیست‌ها و مراکز شرارت و‌ جاسوسی آنها، سبب شده تا این پیغام به عمق کابینه صهیونیست‌ها منتقل شود که جمهوری اسلامی با اشراف اطلاعاتی خود، ضمن شناسایی مراکز شرارت وابسته به رژیم صهیونیستی در منطقه، به صورت قاطع و قدرتمند، محل‌های مذکور را در هم می‌کوبد.
نفوذ اطلاعاتی جمهوری اسلامی تا بیخ گوش نتانیاهو
نکته دیگر آنکه گاهی نیز صدمات وارده سبک‌و‌سیاق متفاوتی دارد؛ مثلا اینکه «گونن سگو» وزیر سابق انرژی رژیم صهیونیستی، سال‌ها در حوزه انتقال اخبار و اطلاعات محرمانه به نهاد اطلاعاتی ایران فعال بوده است، حتما ضربه سختی را متوجه آن رژیم جعلی کرده است؛ یا اینکه مدتی دیگر در رسانه‌های اسرائیلی خبر جاسوسی خدمتکار خانهٔ یکی از مهمترین وزرای کابینه صهیونیست‌ها، یعنی بنی گانتز، وزیر جنگ آنها، منتشر می‌شود، نشان‌ دهندهٔ عمق نفوذ اطلاعاتی ایران در اراضی اشغالی است. البته این موارد سبب شکل‌گیری نگرانی‌های عمیق‌تر و گسترده‌تر سران امنیتی صهیونیست‌ها شده است؛ نگرانی‌هایی از جنس وجود منابع اطلاعاتی کشف‌نشدهٔ ایران در بین سران و مقامات رژیم اشغالگر قدس.
به هلاکت رسیدن مسئول میز ایران در موساد در سالگرد شهادت صیاد خدایی
البته مبدأ ضرباتی که رژیم موقت صهیونیستی در طول این سال‌ها در نقاط گوناگون متحمل شده است، شاید خیلی‌هایشان برای رسانه‌های جهان و این رژیم، مبهم و محل تردید باقی مانده باشد، اما حتما حجم کثیری از ابعاد این وقایع برای سران امنیتی رژیم اشغالگر قدس روشن است. برای نمونه احتمالا تاکنون و پس از چند هفته از غرق شدن «ارز شمعونی» افسر بلندپایهٔ سابق موساد که سال‌ها در حوزه ایران فعالیت داشته، در دریاچه ماجیورهٔ شمال ایتالیا، آن هم در سالگرد شهادت شهید صیاد خدایی، مقامات رژیم صهیونیستی متوجه نکاتی شده‌اند.
بعد از این حادثه و انتشار اخبار غیررسمی پیرامون کشته شدن «ارز شمعونی»، دفتر نخست وزیر اسرائیل به نقل از موساد به طور رسمی کشته شدن یک مأمور کارکشته و بازنشستۀ این سازمان را تأئید کرد. درباره این اتفاق شبکه دوازده اسرائیل هم مطرح کرد که مأمور اسرائیلی کشته شده در دریاچه «ماژور» برای تفریح به ایتالیا سفر نکرده بود، بلکه در عملیات «تبادل اطلاعات میان اسرائیل و ایتالیا دربارۀ فن‌آوری‌های تسلیحات غیرمتعارف ایران» شرکت می‌کرد.
دستگیری شاه‌مهره جاسوسی اسرائیل در عراق
در آخرین ضربه امنیتی اسراییل از جبهه مقاومت دستگیری یک شاه‌مهره جاسوسی بود. الیزابت تزورکو، کارمند ارتش رژیم صهیونیستی با پاسپورت روسی به عراق سفر کرده بود. او که از تحلیلگران ارتش رژیم اشغالگر بود در سفر خود ابتدا به اقلیم کردستان سفر کرده و پس از آن به مرکز عراق رفته بود. گزارش‌ها نشان می‌دهد از ماه مارس تاکنون وی ناپدید شده است و حتی برخی گمانه‌های خارجی از انتقال این جاسوس به ایران خبر می‌دهند. مدتی پس از ناپدید شدن الیزابت تزورکو، دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در بیانیه‌ای گم شدن این زن را تایید کرد.
منبع: رجانیوز

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=27713 کپی