گرداب ويرانگر مرجعيت فضاى مجازى
کوروش کمپانی، پرده تازهاى از گرداب مجازى – سلبريتى

پرونده قطور کلاهبرداری کوروش کمپانی
“کوروش کمپانی” اسم رمز پرده تازه اى از گرداب ويرانگر مرجعيت فضاى مجازى و تبليغات برخى چهره هاى شناخته شده يا همان سلبريتى هاى معروف است كه حالا به پرونده اى قطور با صفى طولانى از مال باختگان فريب خورده مبدل شده.
در اينگونه موارد همه چيز از يك كمپين گسترده نامتعارف و غير عادى در فضاى مجازى آغاز مى شود. قيمت هايى به مراتب نازل تر از نرخ جارى فروش گوشى موبايل در بازار و موج استقبال سلبريتى هاى علاقمند به مشاركت در كمپين هاى تبليغاتى كه از دريافت وجه از شركت هاى غيرمعتبر سودجو هيچگونه مسئوليتى در قبال فريب خوردگان و مخاطبان يا دنبال كنندگان خود نخواهند داشت.
مطابق روال هميشگى متهم اصلى درست در زمان رسوايى پروژه متوارى شده و حالا دنبال كننده شخصيت هاى مشهور مجازى از خود مى پرسند كه چه كسى مسئول جبران خسارت آنان خواهد بود؟
مرجعيت فضاى مجازى و برخى چهره هاى سلبريتى ازجمله عوامل بروز اينگونه كلاهبردارى هاست. دنبال كنندگان چشم بسته اى كه ميليونها تومان سرمايه و اندوخته خود را با مشاهده يك كليپ تبليغاتى از فلان چهره تازه به شهرت رسيده بدون هيچ گونه تضمين معتبرى به حساب كلاهبرداران واريز كرده اند و دل خوش به يك خريد موفق مقرون به صرفه در انتظار رسيدن گوشى هاى درخواستى بودند.
سوال اينجاست كه اين مرجعيت ويران گر فريبنده تا كجا ادامه دارد؟ از سلبريتى هايى كه دنبال كنندگان خودشان را به شورش خيابانى در آشوبهاى سال گذشته دعوت مى كردند تا بلاگرهاى سودجوى امروز كه هيچ مسئوليتى در قبال توصيه هاى تبليغاتى و سودجويانه خود نمى پذيرند. وقت آن نرسيده كه مرز روشنى ميان دنياى حقيقى و مجازى براى كاربران ترسيم شود و داشته هاى خود را به پاى اعتماد نابهجا به يک بازيگر ، ورزشكار ، كمدين يا بلاگر فضاى مجازى بر باد ندهند؟