ازدحام در راه پاستور

چهره‌های شاخصی که برای انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح شده‌اند

کورس رقابت سیاسی برای انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پیش از فرارسیدن زمان ثبت‌نام کاندیدا شروع شده و در این میان چهره‌هایی از اصول‌گرایان برای ورود به ساختمان پاستور صف کشیده‌اند.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری 8 تیر برگزار می‌شود و با نزدیک شدن به این انتخابات و وجود شرایط اضطراری و ضرورت تشکیل دولت جدید، زمزمه‌هایی از ابراز حضور برخی از چهره‌های سیاسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری شنیده می‌شود. چهره‌هایی از طیف‌های سیاسی مختلف که اعلام کرده‌اند قصد رقابت برای رسیدن به ساختمان پاستور را دارند.
نام‌هایی آشنا از اردوگاه سیاسی اصول‌گرایان برای کاندیداتوری به گوش می‌رسد و فضای سیاسی کشور حاکی از احتساب اولیه و نوعی آرایش‌گیری ضربتی برای انتخابات است. هر چند که بیشتر افرادی که در رسانه‌ها از آنها به‌عنوان گزینه کاندیداتوری نام برده می‌شود تاکنون اظهارنظر رسمی در این‌باره نداشته‌اند؛ اما چند روزی است که تحلیل‌ها و گفت‌وگوهای رسانه‌ای حول محور رویه و رزومه افراد مطرح شده می‌چرخد.
روز گذشته برخی از خبرگزاری‌ها، خبر از قطعی شدن قصد سعید جلیلی برای کاندیداتوری در انتخابات دادند. طبق این اخبار چهار نفر از نمایندگان مشهد (پژمانفر، ظهوریان، اخلاقی و نخعی‌راد) با حضور در دفتر سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی از وی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۸ تیر دعوت کردند و این جلسه حاکی از تصمیم قطعی سعید جلیلی برای حضور در انتخابات بوده است.

فتاح می‌آید؟
همچنین خبرگزاری تسنیم هم خبری منتشر کرد که طبق آن، برخی منابع به خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم گفتند که آقایان پرویز فتاح، مهرداد بذرپاش و علیرضا زاکانی به احتمال زیاد در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا خواهند شد.
حتی اعلام شد که  شنیده‌ها حاکی از آن است که بعضی از این افراد مقدمات راه‌اندازی ستادهای خود را فراهم کرده و مشغول رایزنی‌هایی هستند. هنوز موضوع کاندیداتوری توسط این افراد به صورت رسمی و‌ قطعی اعلام نشده است. از طرفی بعضی از رسانه‌ها مدعی شدند که برخی از نزدیکان علی لاریجانی می‌گویند که او تصمیم جدی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری دارد. با این حال اخبار حاکی است که لاریجانی علی‌رغم عزم شخصی برای نامزدی؛ اما نسبت به حمایت جریان‌های سیاسی از خود دچار تردید است و به همین دلیل اعلام نامزدی خود را به تعویق انداخته است.

سکوت معنادار بذرپاش
در این میان برخی از رسانه‌ها از احتمال کاندیداتوری مهرداد بذرپاش صحبت می‌کنند. بذرپاش  که متولد ۱۳۵۹ است،  از  ۱۶ آذر سال ۱۴۰۱ بعد از فوت رستم قاسمی در دولت سیزدهم، سمت وزیر راه و شهرسازی را برعهده گرفته و در چند روز اخیر گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال ثبت‌نام او در انتخابات پیش‌رو شدت گرفته است. این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سکوت کرد. مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری سکوت کرد.

شمخانی هم کاندیدا می‌شود؟
روز گذشته اما گزینه دیگری توسط رسانه‌ها مطرح شد. گزینه‌ای که کمتر کسی بدان پرداخته بود یا احتمال حضور او در انتخابات را داده بود. روز گذشته برخی از رسانه‌ها مدعی شدند که شمخانی هم وارد عرصه انتخابات می‌شود. علی شمخانی دبیر سابق شورای‌عالی امنیت ملی است و اکنون نام او در کنار سیاسیونی که در خصوص ورود آنان به عرصه انتخابات گمانه‌زنی می‌شود، ذکر شده است. البته که تمامی این گزاره‌ها در هاله گمانه هستند و باید تا آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی منتظر برون‌داد قطعی و نهایی این اخبار باشیم.

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=47966 کپی