ایستادگی در برابر قدرت‌های کاذب نتیجه‌بخش است

وعده صادق کشورهای باج‌دهنده‌ به آمریکا و اسرائیل را از خواب غفلت بیدار کرد

شماری از کارشناسان و آگاهان امور بین‌الملل افغانستان می‌گویند که عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، کشورهای باج دهنده به امریکا و اسرائیل را از خواب غفلت بیدار کرد و نشان داد که ایستادگی در برابر قدرت‌های کاذب نتیجه‌بخش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا در کابل؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد 25 فروردین با صدور بیانیه ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک صدها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو در تلافی حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داده بود.

آگاهان امور بین‌الملل می‌گویند که عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران تمام معادلات و محاسبات امریکا و اسراییل را در خاورمیانه بر هم زد.

لطیف سجادی آگاه امور بین‌المللی به ایرنا گفت: پاسخ ایران به اسرائیل یک عملیات بی سابقه در تاریخ ایران و اسرائیل در کل تاریخ خاورمیانه بود که هیچ کشوری جرات آن را نداشت و اسرائیل هم با همین پیشنه‌ی ذهنی به کنسولگری ایران در سوریه حمله کرد و با این اشتباه خود هرگز تصور نمی‌کرد ایران به این اقدام، پاسخ نظامی گسترده بدهد.

این اگاه امور بین‌الملل اظهار داشت: واکنش ایران علیه اسرائیل تمام تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های جهانی را که می‌گفتند هیچ حمله ای به خاک اسرائیل صورت نمی‌گیرد، به هم ریخت و یک فصل جدید در تاریخ تحولات در خاورمیانه باز کرد.

سجادی افزود: تاثیرات این واکنش ایران در خاورمیانه به خصوص کشورهای عربی که از اسرائیل هراس داشتند و به امریکا و اسرائیل باج می‌دادند، بسیار عمیق است و چشم کشورهای باج دهنده به امریکا و اسرائیل باز شد که اگر در مقابل قدرت‌های کاذب ایستادگی شود، آنها دوام نخواهند آورد.

وی تصریح کرد: کشور اردُن در ابتدا تمام امکانات نظامی خویش را در اختیار اسرائیل قرار داده بود اما در سازمان ملل ادعای حمله‌ متقابل اسرائیل به ایران را نکوهش کرد که این وضعیت نشان‌دهند این است که این‌ها از خواب غفلت بیدار شده اند.

سجادی خاطر نشان کرد: بعد از واکنش نظامی گسترده ایران به اسرائیل کشورهای عربی دیگر چشم بسته “بله قربان گو”ی امریکا و اسرائیل نخواهد بود بلکه از این پس به تدریج جرات پیدا می‌کنند در مقابل امریکا و اسرائیل ایستادگی کنند، چنان که در آینده نه‌چنان دور شاید تغیرات چشم‌گیر در معادلات خاورمیانه و جهانی خواهیم بود.

ویس ناصری آگاه امور بین‌الملل نیز به خبرگزاری ایرنا گفت: از 57 سال پیش به این سو، هیچ کشوری عربی جرات نکرده بود که علیه اسرائیل دست به اقدام نظامی مستقیم بزند اما این اولین باری بود که ایران با صدها موشک و طیاره‌های بدون سرنشین جواب محکم به گستاخی‌های رژیم اسرائیل داده است.

وی با بیان اینکه حمله‌ی اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق غیر منطقی بود، افزود: واکنش تلافی جویانه ایران به این حمله‌ اسرائیل، محاسبات امریکا و متحدین اسرائیل را برهم زد و نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در موقعیت قرار دارد که ظرفیت دفاع از خود و جواب به تعرض به منافع‌اش را دارد.

ناصری واکنش نظامی مستقیم ایران به اسرائیل را بجا خواند و افزود: این اقدام جواب قاطع و دندان‌شکن بود به حامیان و خود رژیم غاصب اسرائیل و نشان داد که این‌ها می‌توانند مورد هجوم قرار بگیرند.

این آگاه امور بین‌الملل اظهار داشت: این اقدام قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایران قابل ستایش است و اسرائیل را هم متوجه ساخت که با یک قدرت بزرگ و مصمم مواجه‌ است که در هر دقیقه می‌تواند به جای گفتار، عمل کند.

همه آگاهان امور بین‌الملل و قدرت‌های غربی در خصوص این مهم اشتراک نظر داشتند که وعده صادق جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل جرقه‌ ای برای آغاز بر هم خوردن بسیاری از معادلات منطقه ای و جهانی است.

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=44826 کپی