جلسه شورای امنیت سازمان ملل

موضع کشورهای مختلف جهان در نشست سازمان ملل پیرامون حملات تنبیهی ایران به سرزمین‌های اشغالی

کشورهای عضو سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره عملیات تنبیهی ایران چه گفتند؟

نماینده روسیه: دبیرکل سازمان ملل بلافاصله اقدام ایران را محکوم کرد اما پس از حمله اسرائیل دبیرکل این حمله را محکوم نکرد. ما هشدار دادیم که باید یک موضع واحد در مورد حمله اسرائیل داشته باشیم اما این اتفاق رخ نداد. آمریکا، انگلیس و فرانسه حاضر نشدند بیانیه‌ای علیه اسرائیل صادر شود. اگر یک سفارت کشور غربی هدف قرار می‌گرفت بلافاصله موج محکومیت رخ میداد. وقتی پای یک کشور دیگر وسط می‌آید واکنش‌های کشورهای غربی متفاوت می‌شود.

نماینده چین در شورای امنیت: حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطرناک و نقض قوانین بین‌المللی بود. درگیری طولانی در غزه باعث افزایش تنش در منطقه خواهد شد. اقدام نظامی ایران پاسخی به حمله به کنسولگری این کشور بود.

نماینده کره‌جنوبی: حمله دیروز ایران باعث نگرانی شد. وقتی اسرائیل به ساختمان ایران حمله کرد ما هشدار دادیم. این حمله را محکوم می‌کنیم. آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز به خطر افتاده است؛ این پذیرفته نیست. کره‌جنوبی درباره گسترش تنش‌ها در منطقه هشدار می دهد.

نماینده سیرالئون: یک نامه به اسرائیل دادیم و آن‌ها را به آرامش دعوت کردیم. اسرائیل حمله‌ای را به کنسولگری جمهوری اسلامی انجام داد/حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل باعث بالا رفتن تنش‌ها شد؛ ما خواستار پایان یافتن درگیری‌ها هستیم.

نماینده الجزایر: اقدام اسرائیل در حمله به کونسولگری ایران خودسرانه بود. اسرائیل کاری کرد که اوضاع منطقه به اینجا برسد/نسبت به سیاست دوگانه (آمریکا) هشدار می‌دهیم. سیاست‌ها باید برای همه یکسان باشد. نمی‌شود اول به خاک یک کشور حمله شود و با آرامش برخورد کنیم و وقتی پاسخ دادند نوع دیگر رفتار کنیم.

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=44208 کپی