تأثیر عملیات‌های یمن بر فروپاشی اقتصاد رژیم اسرائیل

محاصره اقتصادی رژیم اسرائیل باید ادامه یابد

عبدالرحمن الراجح، کارشناس یمنی در گفت‌وگو با «صبح نو» با اشاره به تأثیر اقدام مقاومت یمن در فروپاشی اقتصاد رژیم اسرائیل، اظهارکرد: «عملیات‌های نظامی یمن و اقدامات حمایتی ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند علیه کشتی‌هایی که به بنادر اسرائیل کالا صادر می‌کردند، مورد رضایت و تأیید همه مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت در این کشور است. این حمایت‌های بشردوستانه حتی مورد تأیید و قبول و حمایت همه مسلمانان آزادی‌خواه جهان و منطقه قرار گرفته است.»

تأثیر عملیات‌های یمن بر فروپاشی اقتصاد رژیم اسرائیل
این تحلیلگر ارشد یمنی با اشاره به اینکه عملیات‌های یمن علیه ائتلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، تأثیر بسیار بزرگی در حمایت از مردم غزه داشته است، افزود: «همه مردم منطقه و فلسطینی‌ها بر برتری این عملیات‌ها و تأثیر مستقیم این عملیات بر فروپاشی و شکست اقتصادی رژیم اسرائیل تأکید دارند. همه ملت‌های مسلمان متفق‌القول هستند که این عملیات تأثیری مستقیم بر اقتصاد رژیم صهیونیستی داشته و فشار مضاعف بر این رژیم انجام شده است.»

تعطیلی بنادر رژیم اسرائیل
وی با اشاره به اینکه بنادر رژیم اسرائیل رو به تعطیلی رفته است، ادامه داد: «عملیات‌های موفقیت‌آمیز یمنی‌ها در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب توانسته مانع ارسال کالاهای اقتصادی به رژیم صهیونیستی شود، واردات رژیم اسرائیل از کشورهای شرقی مانند هندوستان و یا امارات و… که به نوعی با این رژیم ارتباط داشتند و به رژیم صهیونیستی کمک اقتصادی، مالی و یا نظامی انجام دادند به بن‌بست رسیده است.
خود اسرائیلی‌ها اعلام کردند که بندر ایلات تقریبا تعطیل شده و بر تعطیلی بنادر دیگر هم تأثیر گذاشته است.»
الراجح تصریح کرد: «درکل این عملیات نه‌تنها برای رژیم اسرائیل هزینه‌بر بوده است، بلکه بر اقتصاد کشورهایی که به کمک این رژیم آمدند و به یمن حملاتی داشتند مانند آمریکا یا انگلیس و فرانسه هزینه به همراه داشته است. چندی پیش مسئولان آمریکایی اعلام کردند که هزینه‌ سنگینی برای دفع حملات یمنی‌ها در باب‌المندب و دریای سرخ کردند، هزینه‌هایی که منجر به تضرر منافع آنها برای دفاع از خود شده است.»

لزوم محاصره اقتصادی رژیم اسرائیل
این تحلیلگر یمنی با اشاره به اینکه محاصره اقتصادی رژیم اسرائیل باید از سوی همه کشورهای منطقه و جهان ادامه یابد، گفت: «عملیات یمنی‌ها و ارتش یمن از ابتدا با این هدف بوده است که ما به میدان آمدیم برای کمک به مردم فلسطین و غزه و باید این کمک‌ها نیز از سوی همه ادامه یابد و نسل‌کشی‌ها در غزه متوقف شود. یمنی‌ها تأکید دارند که کشتار عمومی مردم غزه باید از سوی همه کشورها محکوم  شود و این رژیم را محاصره ارتباطی و یا اقتصادی و تسلیحاتی کنند.»
وی با اشاره به حمایت و تحسین اسماعیل هنیه از اقدام یمنی‌ها در برابر رژیم اسرائیل، یادآور شد: «امروز بیش از 34  هزار نفر در غزه شهید  و ده‌ها هزار نفر نیز زخمی شده‌اند که کشورهای جهان که حامی تسلیحاتی یا مالی این رژیم هستند، باید پاسخگو باشند.  این جنگ باید خیلی وقت پیش متوقف می‌شد و کشورهای جهان با اتحاد و یا با اجبار رژیم اسرائیل را از نسل‌کشی متوقف می‌کردند؛ اما آمریکایی‌ها پشت این رژیم بودند و نگذاشتند یک قطعنامه ضد صهیونیستی تصویب شود. فلسطینی‌ها در این جنگ هزینه بالایی دادند و باید دولت‌هایی که حامی جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه هستند، این هزینه را پرداخت کنند.»

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=44996 کپی