فریاد رئیس ارتش صهیونیستی بر سر وزرای کابینهٔ نتانیاهو

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در آخرین نشست با وزرای کابینه این رژیم، انتقاد برخی وزرا از عملکرد ارتش در جنگ غزه را برنتافت و بر سرشان داد زد.
کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی شب گذشته (دوشنبه، 4 مارس) از درگیری لفظی شدید میان رئیس ستاد ارتش این رژیم هرتزی هالوی و وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو و تشدید تنش‌ها در داخل این کابینه پرده برداشت. بر اساس این گزارش، برخی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی به شدت از دستاوردهای ارتش در جنگ غزه انتقاد کردند و گفتند که حمله زمینی به نوار غزه خوب پیش نمی‌رود. امری که با واکنش هالوی مواجه شد. در ادامه کار به جایی رسید که وی بر سر وزرای منتقد که می‌گفتند موکول کردن (یورش) به رفح به مرحله آخر درست نبوده، «فریاد» کشید و گفت: «به شما باید یادآوری کنم که شما اصلا با انجام این مانور در غزه موافق نبودید. اگر فشار ارتش و نهاد امنیتی برای این امر نبود، ما اصلا دست به چنین مانوری در غزه نزده بودیم».
این در حالی است که کانال ۱۴ اسرائیل جمعه شب از استعفای مقامات ارشد واحد اطلاعات ارتش این رژیم از جمله دانیل هاگاری سخنگوی ارتش خبر داد. هرچند دلیل این استعفاها اعلام نشده اما به نظر می‌رسد که تشدید اختلافات و تنش‌ها در کابینه تل‌آویو و انتقاد از روند عملیات در نوار غزه و بخش اطلاعات ارتش اشغالگر در پشت این استعفاها است.این انتقادات و تبادل اتهامات پس از انتشار یک فایل صوتی از ۲ اسیر صهیونیست قبل از کشته شدن توسط نظامیان اسرائیلی افزایش یافت. این دو اسیر از ارتش درخواست کمک کرده بودند.

کانال 12 اسرائیل شب گذشته در ادامه بدون اشاره به زمان برگزاری این نشست پرتنش گزارش داد که این درگیری‌های لفظی نشان دهنده تنش فزاینده بین سطوح سیاسی و نظامی اسرائیل است. در زمانی‌که رئیس ستاد ارتش و مقامات ارشد نظامی احساس می‌کنند مقامات سیاسی تنها به دنبال راهی برای مقصر نشان‌دادن آنها هستند، وزرای کابینه نیز بر این باورند که برخی از گزینه‌های تاکتیکی ارتش به اندازه کافی خوب نبوده‌ است.

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=42905 کپی