فرسایشی شدن جنگ غزه

فروپاشی رژیم غاصب از درون

امروز در سرزمین‌های اشغالی غوغایی به پا است. علاوه بر فرسایشی شدن جنگ غزه و درگیری صهیونیست‌ها یا گروه‌های مقاومت فلسطینی، احساس تهدید و رعب بر داخل اراضی اشغالی سایه افکنده است.

امروز بعد از 9 ماه جنگ نه‌تنها حماس نابود نشده و گروگان‌های صهیونیستی نیز آزاد نشده‌اند، این جنگ به جز انزجار رژیم غاصب در میان افکارعمومی جهان و صدور دو حکم دیوان لاهه علیه جنایت‌های جنگی و اشغالگری این رژیم، هیچ دستاورد دیگری برایشان نداشته است.

علاوه بر آن انتظار برای پاسخ ایران و حزب‌الله، بر این هراس و وحشت افزوده است. رژیم صهیونیستی با به‌کارگیری سیاست ترور فکر می‌کرد می‌تواند ناکامی در دستیابی به اهداف جنگ را جبران کند؛ اما برعکس امروز دوره انتظار برای پاسخ جبهه مقاومت، شرایط را در اراضی اشغالی سخت‌تر، بحرانی‌تر و از تعادل خارج کرده است.

همچنان‌که مقامات ارشد سپاه پاسداران در روزهای اخیر نیز بر قطعی بودن مجازات صهیونیست‌ها تأکید کرده و گفته‌اند که سناریوهای پاسخ یکسان نیستند و از عملیات ترکیبی برای انتقام ترورها استفاده خواهد شد. علاوه بر این بحران‌ها، روزنامه اسرائیل هیوم به نقل از مقامات امنیتی این رژیم خبر داده است که شین‌بت و ارتش اسرائیل هر روز بین یک تا دو حمله تروریستی را خنثی می‌کنند.

اخیرا نیز رسانه اسرائیلی اینترنشنال، ادعا کرده که ایران توانسته اسرائیلی‌ها را تشویق به جاسوسی برای ایران کند. کارشناس این شبکه فراتر از ادعای فوق گفته است؛ ایران توانسته با استخدام شهروندان ساده‌ای ….. اطلاعاتی از مراکز خرید، مراکز تسلیحاتی، کارخانه‌ها و… به دست بیاورد.

سازمان امنیت داخلی رژیم شین‌بت هم اطلاعیه‌ای صادر کرده که ایران در رسانه‌های اجتماعی، مشابه کاری که رژیم جعلی در حوادث ۱۴۰۱ در ایران انجام می‌داد، اسرائیلی‌ها را جذب می‌کند.

اضطراب در سرزمین اشغالی تا جایی است که مجری کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل  در حین پخش برنامه تلویزیونی بر سر مقامات رژیم فریاد می‌زند: «کشور در حال فروپاشی است؛ مردم از نظر روانی آسیب دیده‌اند، خانواده‌ها داغدارند و برخی دیگر هم ترسیده‌اند؛ همه ما از حمله ایران و حزب‌الله می‌ترسیم.» البته این تمام بحران‌های رژیم‌صهیونیستی نیست، درحالی‌که صهیونیست‌ها تصور می‌کردند حماس تضعیف شده است، شاخه نظامی حماس با انجام عملیات مشترک -28 مرداد- با سرایاالقدس شاخه نظامی جهاد اسلامی در تل‌آویو، این رژیم را در حیرت فرو برد.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت هم درباره این عملیات مشترک نوشت:«مرحله کنونی به تدریج در حال تحول است و نیروهای جدید و جوانان بیشتری به این مرحله می‌پیوندند که در مواد منفجره و پیشرفت و ارتقای آن مهارت دارند. نباید این را نادیده گرفت که هر خانواده‌ای در کرانه باختری، نزدیکانی در غزه دارد و این عامل و انگیزه مهمی است.

در سایه جنگ فرسایشی کنونی و استقرار نیروهای ارتش در بیش از یک جبهه باید به این مسأله توجه کرد. ازسرگیری حملات از کرانه باختری و رسیدن آن به قلب تل‌آویو و اسرائیل به معنای کاهش نیروها در غزه و تمام جبهه‌هاست؛ چراکه کرانه باختری، خطرناک‌ترین جبهه ممکن است.

تمام تحولات نشان می‌دهد که ما به زودی خود را در یک نبرد تمام‌عیار در همه جبهه‌ها خواهیم یافت.» حماس پس از این عملیات در پیام هشداری به صهیونیست‌های ساکن تل‌آویو گفت: «ما داریم می‌آییم.» اتفاقی که شاید نوید یک انتفاضه جدید و پیوند کرانه باختری با نوار غزه را می‌دهد که اگر این پیوند برقرار شود، قطعا نابودی و فروپاشی رژیم صهیونیستی حتمی خواهد شد.

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=53814 کپی