رژیم تغییرکننده در منطقه اسرائیل است

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که اشغالگران اسرائیلی اکنون با طوفانی عالی برای جنگ چند جبهه ای شامل ایران، حزب الله و حماس مواجه شده اند.   روزنامه هاآرتص نوشت که دور کنونی «خشونت در جبهه‌های مختلف» تکرار بیشتر «استراتژی بلندمدت حماس و حزب‌الله با الهام از ایران» است که اسرائیل را از طریق فرآیندی […]

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که اشغالگران اسرائیلی اکنون با طوفانی عالی برای جنگ چند جبهه ای شامل ایران، حزب الله و حماس مواجه شده اند.

 

روزنامه هاآرتص نوشت که دور کنونی «خشونت در جبهه‌های مختلف» تکرار بیشتر «استراتژی بلندمدت حماس و حزب‌الله با الهام از ایران» است که اسرائیل را از طریق فرآیندی از خونریزی تا نابودی خسته می‌کند.

 

این روزنامه گزارش داد که «اسرائیل با دشمنانی مواجه است» که به دنبال کشاندن آن به یک جنگ چند جبهه ای در امتداد مرزهایش، در کرانه باختری و بیت المقدس و با فلسطینی های سرزمین های اشغال شده در سال ۱۹۴۸ هستند.

 

وضعیت منطقه ای و بین المللی اسرائیل نمی تواند بدتر از این باشد

وی با تاکید بر اینکه “وضعیت منطقه ای و بین المللی اسرائیل نمی تواند بدتر از این باشد”، خاطرنشان کرد که اسرائیل به‌جای اینکه در تلاش برای تبدیل کردن توافق‌های عادی‌سازی به سکویی برای ایجاد یک خاورمیانه جدید و تغییر جایگاه اسرائیل در آن باشد، با اقدامات خود موجب شده است امارات و بحرین و مغرب و نیز اردن و مصر مجبور به کاهش روابط با تل‌آویو شوند.

 

فروپاشی کامل استراتژی نتانیاهوبرای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران از هم پاشیده است

هاآرتص با اشاره به اینکه “فروپاشی کامل” استراتژی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای مقابله با برنامه هسته ای ایران “آشکار” است، افزود که روابط با ایالات متحده بیش از پیش متشنج است، زیرا می داند که واشنگتن در حال تنش است.

 

اکنون، ما با یک طوفان کامل بالقوه روبرو هستیم، طوفانی که سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل ماه‌ها درباره آن هشدار می‌دهند.

 

به نوشته این روزنامه، “برای تصور اینکه ایران، حزب الله و حماس باید با چه شادی به هرج و مرج در اسرائیل نگاه کنند، نیازی به خلاقیت نیست.”

 

و او پرسید: “چرا آنها از آن سوء استفاده نمی کنند؟ هر درگیری قدرت بازدارندگی اسرائیل را تضعیف می کند و جایگاه بین المللی آن را از بین می برد… تنها رژیمی که احتمالاً به زودی در منطقه تغییر می کند اسرائیل است نه تهران.”

 

چند روز پیش رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که تیپ تحقیقاتی در بخش اطلاعات “امان” هشداری استثنایی به رهبری امنیتی سیاسی و رهبری ارتش “اسرائیل” صادر کرده و اعلام کرده است که “بازدارندگی اسرائیل در برابر دشمنان در حال فرسایش است. ”

 

بر اساس گزارش تیپ تحقیقات، «این موضوع در تمامی مولفه‌های محور ضد اسرائیلی به رهبری ایران مشهود است و سلسله دیدارهای حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در هفته‌های اخیر با مقامات حماس، گواه آن است. و جهاد اسلامی با هدف هماهنگی نگرش ها».

 

پیش از این رسانه های اسرائیلی به دیدار سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با هیئتی از رهبری جنبش “حماس” که شامل رئیس دفتر سیاسی جنبش “حماس” بود اشاره کردند. اسماعیل هنیه و معاونش صالح العاروری.

 

شبکه اسرائیلی «ماکان» در گزارشی از این دیدار خبر داد و خاطرنشان کرد: دو طرف در مورد آمادگی محور مقاومت و همکاری عناصر شرکت کننده در مقابله با همه تحولات گفتگو کردند.

منبع: المیادین

 

 

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=19667 کپی