تأیید صلاحیت مسعود پزشکیان

رئیس‌جمهوری که اصلاح‌طلبان انتظار دارند

اصلاح‌طلبان که تأیید صلاحیت مسعود پزشکیان را هدیه شورای نگهبان به جریان خود تلقی می‌کردند، بعد از اولین گفت‌وگوی انتخاباتی او در صداوسیما، به پزشکیان انتقاد می‌کنند که در حد و قواره کاندیدای اصلاح‌طلب ظاهر نشده و سخنانش مأیوس‌کننده بوده و علیه نظام مواضع ساختارشکنانه و رادیکال نگرفته است.

واقعیت آن است کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود باید بداند کشور در چه شرایطی بوده و با چه مشکلاتی مواجه است.

رئیس‌جمهور موفق آن است که مشکلات کشور و نیاز جامعه را احصا کرده و سپس برای آن برنامه و پلن داشته باشد.

رئیس‌جمهور با شناخت ساختار کشور و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود می‌تواند امکانات کشور را به نفع خود بسیج و برای تغییر شرایط موجود و رفع مشکلات اقدام کند.

البته اگر رئیس‌جمهوری قصد و اراده تحول و رفع دغدغه‌های مردم و و کشور را داشته باشد، راه برای او هموار است. مشکل آنجا به وجود می‌آید که رئیس‌جمهور بخواهد رقیب نظام شود و دائما با انتقاد از بخش‌های مختلف به جای رفع مشکلات کشور، خود موجب چالش‌های جدید در نظام حکمرانی شود و در واقع این رئیس‌جمهوری است که اصلاح‌طلبان می‌پسندند! رئیس‌جمهوری که به اصطلاح آنان ژست روشنفکری بگیرد و ساختارهای نظام را زیر سوال ببرد.

اما آیا چنین رئیس‌جمهوری می‌تواند قدمی برای رفع مشکلات کشور بردارد و تغییر و تحولی به نفع مردم و جامعه ایجاد کند؟ امروز کشور در شرایطی است که رئیس‌جمهور باید بدون غرولند و گرفتن موضع طلبکارانه، تنها به فکر باز کردن گره‌ها باشد، نه آنکه خود ویران‌سالار باشد و بخواهد با ساختارشکنی، مشکلی بر مشکلات کشور بیفزاید.

کسی که دائما وارد چالش با ساختارهای حاکمیت شود و در جایگاه رئیس‌جمهور به جای خدمت، ژست اپوزیسیون بگیرد، رئیس‌جمهوری است که اصلاح‌طلبان توقع دارند و حال با تکمیل چینش ستاد انتخاباتی پزشکیان چنین خطری در کمین اوست.

چنین رئیس‌جمهوری فارغ از اینکه از کدام جناح باشد، قطعا نمی‌تواند مطالبات مردم و منافع کشور را محقق کند.  اگر اصلاح‌طلبان به دنبال مقابله با حاکمیت هستند، راه آن رسیدن به پاستور نیست، پاستور مردی می‌خواهد که موانع کشور را برای رسیدن به توسعه، قدرت و پیشرفت برطرف کند و مردم و جامعه را به رفاه و آرامش برساند.

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=49219 کپی