درآمدزایی اپوزیسیون به اسم کار خیریه

‍ خوانندگان لس‌آنجلسی چطور به اسم اعتراض کسب‌و‌کار خانوادگی راه انداخته‌اند؟ زدوبند مالی اپوزیسیون به اسم کار خیریه حدود یک ماه پیش بود که برای اولین‌بار تبلیغات یک همایش سیاسی تحت عنوان «Live For Liberty» یا همان «زندگی برای آزادی» در فضای مجازی شروع شد. همایشی به ادعای برگزارکنندگان برای ادای احترام به اعتراضات اخیر […]

خوانندگان لس‌آنجلسی چطور به اسم اعتراض کسب‌و‌کار خانوادگی راه انداخته‌اند؟

زدوبند مالی اپوزیسیون به اسم کار خیریه

حدود یک ماه پیش بود که برای اولین‌بار تبلیغات یک همایش سیاسی تحت عنوان «Live For Liberty» یا همان «زندگی برای آزادی» در فضای مجازی شروع شد. همایشی به ادعای برگزارکنندگان برای ادای احترام به اعتراضات اخیر ایران، که قرار بود میزبان اجرای تعداد قابل توجهی از خواننده‌های فارسی‌زبان از‌جمله ابراهیم حامدی(ابی)، فرامرز اصلانی، گروه 25 باند و… باشد.

از همان ابتدا که لیست آشنای هنرمندان حاضر در این کنسرت بزرگ منتشر شد، معلوم شد پای بیزینس خانوادگی ابراهیم حامدی وسط است. تعداد قابل‌توجهی از خواننده‌های حاضر در این لیست پیش از این هم اثبات کرده بودند که سیاهی‌لشکر پروژه‌های مختلف ابراهیم حامدی و شرکت پرحاشیه‌اش هستند تا به هر قیمتی که شده کسب درآمد کنند.

یکی از لوگوهایی که در تبلیغات این کنسرت بزرگ به‌عنوان یکی از برگزار‌کننده‌ها به چشم می‌خورد، لوگویی تحت عنوان شورای دموکراسی ایران است که خودش می‌گوید وظیفه این شورا این است که هر‌طور می‌تواند جلوی بازگشت مجدد برجام و رفع تحریم‌های مالی علیه ایران را بگیرد!

یکی از لوگوها مربوط به یک بنیاد خیریه به اسم «با تو» است که یک از مالکان و مدیرانش ابراهیم حامدی و خانواده‌اش هستند! این خیریه و اعضای هیات‌مدیره‌اش در تولید موزیک ویدئویی که به کودک ایرانی توصیه می‌کرد همیشه شب قبل از خواب اول مشروب بخورد مشارکت داشته‌اند.

یکی از اسپانسرهای اصلی موزیک ویدیوهای ساسی مانکن که کودکان ایرانی مخاطب اصلی آنها بود یک یهودی ایرانی_اسرائیلی به نام جاناتان مهدیان بود که از اعضای خیریه «whith you» است.

برخلاف شعارهای سیاسی و آزادی‌خواهانه این کنسرت همایش، اما بلیت‌فروشی هم دارد و در عین حال ادعا می‌کند قرار است تمام عواید فروش این بلیت‌ها را به زخمی‌های اعتراضات اخیر ایران اهدا کند! شاید بهتر است این‌طور بگوییم که خانواده ابی با یک ایده تبلیغاتی مناسب نه‌تنها فروش بلیت‌ها را افزایش داده‌اند بلکه تلاش کرده‌اند از واکنش‌های تند طرفداران جنبش زن، زندگی، آزادی هم پیشگیری کنند.

حالا به اوفک می‌رسیم، به جالب‌ترین همکار کنسرت «زندگی برای آزادی» که یکی از زیرمجموعه‌های مستقیم وزارت خزانه‌داری آمریکاست و هدف از ایجاد آن عملیاتی کردن تحریم‌های تعریف‌شده توسط نهادهای مختلف دولت آمریکاست.

مهناز افشار چندسالی است به خارج از کشور مهاجرت کرده و فعالیت‌های سینمایی‌اش هم محدود شده است. این بازیگر اوایل اردیبهشت‌ماه در صفحه اینستاگرام خود، تصاویری منتشر کرد که با واکنش جمعی کاربران فضای مجازی مواجه شد. او کنار یک چمدان با شعار زن، زندگی، آزادی ایستاده بود که روی آن نوشته بود: «عزیزان بسیاری از این چمدان‌ها خواستند و از کمپانی خواستم برای همه شما تخفیف بگذارد.» او کد تخفیفی را هم روی تصویر گذاشته بود تا فالوئرهایش این چمدان را بخرند. این رفتار مهناز افشار واکنش‌های زیادی را به‌همراه داشت. هشتگ زن، زندگی، آزادی که کلیدواژه‌ای برای آتش‌بیاران اغتشاشات پاییز 1401 بود، حالا به کالایی بدل شده بود که کاسبان فضای اعتراضی از آن بهره‌کشی می‌کنند.

فائقه آتشین، با اسم هنری گوگوش یکی از پرحاشیه‌ترین چهره‌های هنری 6 ماه اخیر است که چند بار با انتقاد تند حتی از جانب مخالفان جمهوری اسلامی مواجه شده است. گوگوش تلاش کرد کاسبی‌اش را بیشتر به حوادث سیاسی اخیر ایران گره بزند و عطر جدید خود را به اسم شعار زن زندگی آزادی معرفی کرد. بیلبورد تبلیغاتی حاوی عکس این خواننده و فونت درشت شعار اعتراضات اخیر برگ زرینی از شیوه‌های نوین کاسبی از این حوادث را به رخ مردم کشید.

لادن برومند از فعالان سیاسی اپوزیسیون جمهوری اسلامی است، اولین کسی بود که با سوءاستفاده از حوادث سیاسی سال 1401 ایران مشغول کسب درآمد شد. برومند در آذرماه 1401 همزمان با طرفداری از ایده اعتصاب و تعطیل کردن هرگونه فعالیت مربوط به زندگی عادی در ایران، اقدام به برگزاری یک نمایشگاه هنری در نیویورک کرد و برای افتتاحیه آن هم بلیت 80 دلاری فروخت. ویدئوهای مربوط به مراسم افتتاحیه این نمایشگاه نشان می‌داد برومند و دوستانش درکنار یک ضیافت شام لاکچری با موزیک‌های مرتبط به حوادث سیاسی ایران مشغول رقص و شادی هستند!

منبع/ روزنامه فرهیختگان

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=25578 کپی