حمله کومله به منشور رضا پهلوی و عبدالله مهتدی

ژست انسجام به شکاف در اردوگاه ضدانقلاب انجامید! در روزهای گذشته رضا پهلوی به همراه افرادی چون مصی علینژاد، عبدالله مهتدی و حامد اسماعیلیون بیانیه‌ای ۱۷ بندی منتشر کرده و آن را منشور مهسا نامیدند. ترجیع‌بند این بیانیه ۱۷ بندی تلاش برای کسب حمایت کشورهای بیگانه و پذیرش همه دستورالعمل‌های جهانی بود. انتشار همین بیانیه […]

ژست انسجام به شکاف در اردوگاه ضدانقلاب انجامید!

در روزهای گذشته رضا پهلوی به همراه افرادی چون مصی علینژاد، عبدالله مهتدی و حامد اسماعیلیون بیانیه‌ای ۱۷ بندی منتشر کرده و آن را منشور مهسا نامیدند.

ترجیع‌بند این بیانیه ۱۷ بندی تلاش برای کسب حمایت کشورهای بیگانه و پذیرش همه دستورالعمل‌های جهانی بود.

انتشار همین بیانیه خشم کمیته مرکزی گروهک تجزیه‌طلب کومه‌له را برانگیخت و با رد این منشور اعلام کردند که این “بیانیە‌‌ای کم مایه‌” و “نشان دهنده توافقات سوداگرانه و نان به هم قرض دادنِ فرصت طلبانه‌ی امضاءکنندگانِ آن به همدیگر است.”

یکی از دلایل مخالفت گروهک کومه‌له احتمالا صحبت از تمامیت ارضی و حفظ یکپارچگی است چراکه این گروه از سالهای ابتدای انقلاب به دنبال تجزیه استان‌های غربی ایران بود و جنایات فراوانی به‌ویژه دهه شصت در این مناطق مرتکب شدند.

اگرچه در این بیانیه چندجا برای به دست آوردن دل تجزیه‌طلبان از توجه به زبان مادری و حفظ حقوق اقوام صحبت شده بود اما به نظر می‌رسد کومه‌له تعارفات را کنار گذاشته و به دنبال مطرح کردن خواست اصلی خود یعنی تجزیه ایران است و در اطلاعیه‌اش از عنوان “ملت” برای اقوام ایرانی صحبت کرده است.

نکته مهم دیگر در اطلاعیه کومه‌له انکار وابستگی عبدالله مهتدی به کومه‌له است.

وی در ماه‌های گذشته حضور فعالی در رسانه‌های معاند داشت و بعنوان دبیرکل کومه‌له مصاحبه و سخنرانی‌های فراوانی علیه ایران انجام می‌داد.

در این اطلاعیه مهتدی «در کمپ جریان راست» معرفی شده که در حال معاملەگری و زدوبند با جریان راست و ناسیونالیست است.

جریان ضدانقلاب که در ماه‌های گذشته تلاش می‌کرد خود را در مسیر انسجام نشان دهد حالا نه تنها به اتحاد نرسیده بلکه در دورن احزاب و گروهک‌های اپوزیسیون شاهد شکاف و دودستگی هستیم.

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=18435 کپی