تشریح ویژگی‌های فیلم مجنون

تصویر واقعی از شهید زین‌الدین

سعید براتی به تشریح ویژگی‌های فیلم مجنون پرداخت و گفت: «من خیلی برای این فیلم زحمت کشیدم، خسته شدم و بابتش خیلی خوشحال هستم.»

صحنه‌های جنگ این فیلم بسیار گسترده بود

سعید براتی به تشریح ویژگی‌های فیلم «مجنون» پرداخت و گفت: «من خیلی برای این فیلم زحمت کشیدم، خسته شدم و بابتش خیلی خوشحال هستم.»

سعید براتی، مدیر فیلم‌برداری فیلم «مجنون» با بیان اینکه واقعا مجنون به دلیل داشتن صحنه‌های جنگی فراوان جزو فیلم‌های سخت دفاع مقدس بود، گفت: «صحنه‌های جنگ این فیلم بسیار گسترده بود؛ جنگی که قرار نبود ما آن را در کلوزآپ ببینیم، بلکه قرار بود در پلان‌های لانگ‌شات ببینیم و این هم حائز اهمیت بود.»

وی با تأکید بر اینکه به‌شدت علاقه به فیلم‌های جنگی دارد، تصریح کرد: «خدا را شکر آن‌قدر فیلم سخت بود که در آینده هر چه فیلم کار ‌کنیم برایمان راحت است؛ هم‌اکنون مشغول فیلمی برای شهید علی هاشمی هستیم که به‌خاطر تجربه «مجنون» این فیلم برایمان خیلی راحت است و انگار فیلم آپارتمانی کار می‌کنیم.»

مدیر فیلم‌برداری فیلم «مجنون» به ویژگی‌های فیلم مجنون اشاره کرد و گفت: «فیلم مجنون چند خاصیت خیلی عجیب دارد؛ مثلا در هور نور داریم که این اتفاق یک کار خیلی سخت است و نتیجه‌ آن به‌شدت خوب شد. در نهایت از لحاظ فیلم‌برداری خیلی اتفاق عجیبی برای فیلم افتاده است.»

براتی عنوان کرد: «خیلی برای این فیلم زحمت کشیدم، خسته شدم و بابتش خیلی خوشحال هستم و خدا را شکر فیلم سر و شکل دارد، به دلیل اینکه خودم به‌عنوان یک فیلم‌بردار دوست دارم نگاه متفاوتی به سینمای جنگ داشته باشم. در واقع در فیلم مجنون من ثابت کردم که می‌توانیم آزاد باشیم و کار کنیم و این در فیلم خیلی به چشم می‌آید به‌خصوص فیلم‌برداری از صحنه‌های جنگ و سکانس‌های طولانی که پر از انفجار است.» او به توضیحاتی درباره «مجنون» پرداخت و گفت: «فیلم دو پارت دارد، یکی جنگی و یکی خانوادگی. در پارت خانوادگی من خیلی دوست داشتم شبیه خانه‌های سازمانی ارتش و سپاه باشد که بالاخره هر کدام از ما از آن دوران نوستالژی داریم (عمو، دایی و …) که با نگاه مهدی شامحمدی آن را هم توانستیم انجام بدهیم. فیلم مجنون در واقع یک چند پارگی از ژانرهای متفاوت نورپردازی دارد که ما توانستیم با قلق‌های کوچکی به همدیگر نزدیکشان کنیم که خیلی به چشم نیایند، در واقع به فیلم کمک کرده است.»

مدیر فیلم‌برداری فیلم «مجنون» در پاسخ به اینکه جدای از بحث فیلم‌برداری، پروژه مجنون فیلم موفقی بوده است، گفت: «من خودم اعتقادم این است که یک فیلم خوب باید پکیج خوبی داشته باشد و فیلمی که تنها فیلم‌برداری خوب دارد، اصلاً به درد نمی‌خورد.» براتی درباره انتخاب سجاد بابایی به‌عنوان نقش اصلی فیلم عنوان کرد: «خیلی انتخاب سختی بود برای پروژه که سجاد بابایی را بیاورند؛ من خودم ایشان را نمی‌شناختم و خوشبختانه فیلم‌های تئاتری و تجربه‌هایی که از قبل داشته بود، کمک بسزایی در این فیلم به ایشان کرد تا بتواند فیلم را از اول تا آخر یکدست اجرا کند. در یک کار پروداکشن که پر از هیاهو است، برای یک بازیگر سخت‌ترین نقطه بازی به وجود می‌آید، به‌خاطر اینکه درگیر یک‌سری مسائل ناخودآگاه می‌شود و می‌شنود که باید خودش را خیلی جمع و جور کند که یکدست بازی کند.»

وی به بخش‌هایی از بازی سجاد بابایی پرداخت و گفت: «به‌خاطر نقش درست سجاد بابایی در این فیلم خوشحال شدم که چقدر خوب و یکدست بازی کرده است و در واقع به ما زین‌الدین را با تصویر درست نشان داد، با همان اخلاقی که خود زین‌الدین داشته و با همان مدیریت، آرامش و‌‌… این خیلی مهم است، چون من تجربه سه، چهار فیلم پشت سر هم را دارم که می‌بینم بازیگرها چقدر اذیت می‌شوند تا بتوانند یکدست بازی کنند و واقعا سجاد بابایی حفظش کرد و در نهایت خروجی خیلی خوب است.»

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=41670 کپی