ترور رئیس دفتر سیاسی حماس

ترور اسماعیل هنیه؛ تیتر یک رسانه‌های جهان

در پی ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، شهادت اسماعیل هنیه به تیتر یک رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شده است.

روابط عمومی سپاه پاسداران صبح چهارشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفت و در پی این حادثه وی و یکی از محافظانش به شهادت رسیدند.این خبر به سرعت در کشور‌های مختلف جهان بازتاب پیدا کرد و به مرکز توجهات رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شد.

شبکه سی‌ان‌ان در این باره گفت که ممکن است ترور مسئول اصلی حماس در مذاکرات آتش‌بس باعث بسته شدن کامل درهای مذاکره صلح‌آمیز باشد.

شبکه بی‌بی‌سی نیز در خبری فوری به عواقب این ترور در افزایش تنش‌ها در منطقه پرداخت. روزنامه گاردین هنیه را سیاستمداری تبعید شده معرفی کرد که روابط حسنه خود را با تمام گروه‌های سیاسی فلسطین،‌ حتی رقبای حماس حفظ کرده بود.

مقامات حماس تأکید کردند که این ترور بی‌پاسخ نخواهد ماند. شبکه‌های انگلیسی زبان درباره نگرانی‌ها از گسترش درگیری در غرب آسیا در پی ترور هنیه و حملات به لبنان سخن گفتند. رسانه‌های عربی زبان مختلف نیز ترور اسماعیل هنیه را محکوم کردند.

یورو نیوز به سخنان مقامات اسرائیلی درباره تعهد رژیم صهیونیستی به کشتن هنیه پس از طوفان الاقصی اشاره کرد. خبرگزاری‌های ترکیه،‌ روسیه، ژاپن، هند و رژیم صهیونیستی نیز به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس واکنش نشان دادند.
رسانه‌های مختلف جهان درباره روال مقامات رژیم صهیونیستی در عدم واکنش رسمی به ترورهای موساد سخن گفتند.

ابعاد و عواقب این حادثه در دست بررسی است و اخبار بیشتر مرتبط با آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=52443 کپی