یوروویژن علیه اسرائیل

بی‌اعتباری گفتمان لیبرال دموکراسی در بین سران کشورهای غربی!

هیچ‌کجا و هیچ مراسمی برای رژیم اسرائیل و نمایندگان آن امن نیست. جنایت‌های رژیم صهیونیستی در اسرائیل به حدی افکار عمومی جهان را تحت تأثیر قرار داده که همه کشورها را به صحنه تظاهرات ضد اسرائیلی تبدیل کرده است.
اخیرا و بعد از خیزش دانشگاه‌های آمریکایی در مخالفت با جنایت‌های رژیم صهیونیستی، در مسابقات موسیقی یوروویژن هم نماینده اسرائیل با اعتراض تماشاگران روبه‌رو شده و مقابل محل برگزاری این مسابقات نیز تظاهرات ضد اسرائیلی برگزار شده است.مسابقه موسیقی یوروویژن یک مسابقه بین‌المللی موسیقی است که از سال ۱۹۵۶ به صورت سالیانه برگزار می‌شود.

طبق قوانین مسابقه، کشورهای فعال عضو اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی امکان شرکت در این مسابقه را دارند. کشورها آهنگ‌هایی را انتخاب می‌کند که به صورت زنده بر روی تلویزیون اجرا می‌شود و سپس رأی‌گیری انجام و بهترین آهنگ مسابقه انتخاب می‌شود.

این مسابقه به‌عنوان یکی از طولانی‌ترین مسابقات جهان شناخته شده است و البته یوروویژن پربیننده‌ترین مسابقه بعد از مسابقات ورزشی هم هست. حالا یورو نیوز، رسانه اتحادیه اروپا گزارش داده است که تماشاگران نماینده اسرائیل در مسابقات یوروویژن را «هو» کردند.

ماجرا از این قرار است که ادن گولان، خواننده اسرائیلی در جریان تمرین اولین اجرای خود در یوروویژن با واکنش تند تماشاگران روبه‌رو شد.

شصت‌وهشتمین دوره مسابقات یوروویژن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای موسیقی جهان در حالی روز چهارم مه در مالمو سوئد آغاز شد که حمله رژیم اسرائیل به غزه این مسابقات را هم تحت تأثیر قرار داده و واکنش‌های مردمی به این مسابقات نیز کشیده شده است. به نحوی که حامیان فلسطین به‌خاطر جنگ در غزه، خواستار تحریم یورویژن شده‌اند و درخواست‌هایی نیز برای حذف رژیم اسرائیل از این رقابت‌ها مطرح شده است. نماینده رژیم صهیونیستی در این مسابقات، درست یک روز قبل از مسابقات نیمه نهایی، در تمرین لباس به صورت زنده مقابل تماشاگران استودیو آهنگ «طوفان» را اجرا کرد.

فیلم‌های منتشر شده از این اجرا نشان می‌دهد که این خواننده اسرائیلی هنگام ورود به صحنه از سوی تماشاگران هو می‌شود و برخی از حاضران نیز واژه «فلسطین آزاد» را فریاد می‌زنند.

مسئولان برگزاری این مسابقات در حالی نسبت به اعتراضات مردم بی‌توجه هستند که در مقابل نسبت به کسانی که از فلسطین حمایت می کنند، سختگیری انجام می‌دهند. به‌عنوان مثال بخش نیمه‌نهایی مسابقات یوروویژن امسال با جنجال‌هایی بر سر چفیه دور مچ دست اریک ساعد، نوازنده مهمان این رویداد که اصالتا فلسطینی است، شروع خاصی داشت. او از سوی برگزارکنندگان این مسابقات به دلیل بستن چفیه به دور مچ دستش مورد سرزنش قرار گرفت.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داده که هزاران نفر در شهر «مالمو» در حال حاضر تجمع کرده‌اند و انتظار می‌رود که ده‌ها هزار نفر به آن ملحق شوند. مقام‌ها در سوئد از تشدید تدابیر امنیتی خبر داده و گفته‌اند آماده مقابله با رویدادهای احتمالی به دلیل اعتراضات علیه رژیم اسرائیل هستند. این روزنامه اسرائیلی نوشت: «در حال حاضر، حضور پلیس بیشتر از مردم مشهود است. حصارهای فلزی و سازه‌های سیمانی بزرگ در محل برگزاری این مسابقات برافراشته شده‌اند و پلیس در حال چک کردن کیف حضار است.»

این وضعیت نشان می‌دهد که در کشورهای حامی رژیم صهیونیستی، شکافی پر نشدنی بین دولت و ملت وجود دارد و افکار عمومی کاملا مخالفت رژیم صهیونیستی و اقدامات این رژیم در غزه هستند، درحالی‌که دولت‌های اروپایی و غربی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند. بی‌توجهی به خواست و اعتراض مردم در مسابقه و رویدادی که برای مردم برگزار و اجرا می‌شود، استانداردهای دوگانه حقوق بشری و آزادی بیان غرب را با چالش مواجه کرده است.

نه‌تنها نماینده رژیم اسرائیل از مسابقات حذف نشده است، بلکه به مرحله نیمه‌نهایی هم راه پیدا کرده است؛ اما مسئولان مسابقات، در مقابل اعتراض شرکت‌کنندگان در این مسابقه، تا زمان نوشته شدن این یادداشت حاضر به گرفتن کوچک‌ترین موضعی نشدند و کاملا سکوت کردند. این در حالی است که در مقابل حمایت از فلسطین، سریعا واکنش نشان می‌دهند و آن را مغایر با قوانین مسابقه اعلام می‌کنند. به هرحال یکی از پیامدهای جنگ غزه برای غرب، عیان‌تر شدن استانداردهای دوگانه این کشورها و گفتمان لیبرال دموکراسی است که امروز بیش از هر زمان دیگری در بین خود مردم غرب اعتبار شده است. بنابراین مسابقات آواز یوروویژن هم باید به خواست افکار عمومی توجه نشان می‌داد و نماینده رژیم جنایتکار اسرائیل را به مسابقات راه نمی‌داد تا خواست مردم محقق شود.

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=46135 کپی