اعتراف مقامات اسرائیلی به غافلگیری در جنگ طوفان الاقصی

  «منصور براتی»، پژوهشگر حوزه رژیم صهیونیستی در ویدئویی تحلیلی، مهم ترین پیامدهای جنگ طوفان الاقصی در سپهر سیاست داخلی اسرائیل را مورد بررسی قرار می‌دهد. به زعم براتی اعتراف چند مقام اصلی این رژیم به غافلگیری در برابر حمله نیروهای فلسطینی و ناتوانی از خنثی کردن یکی از مهم‌ترین پیامدهای طوفان الاقصی است. «هرتسی […]

 

«منصور براتی»، پژوهشگر حوزه رژیم صهیونیستی در ویدئویی تحلیلی، مهم ترین پیامدهای جنگ طوفان الاقصی در سپهر سیاست داخلی اسرائیل را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به زعم براتی اعتراف چند مقام اصلی این رژیم به غافلگیری در برابر حمله نیروهای فلسطینی و ناتوانی از خنثی کردن یکی از مهم‌ترین پیامدهای طوفان الاقصی است.

«هرتسی هالوی» فرمانده ارتش اسرائیل، «تساحی هنگبی» مشاور امنیت ملی نتانیاهو و «بتصلائل اسموطریچ» وزیر دارایی این رژیم همگی به شکست در تشخیص این حمله اعتراف کرده‌اند.

این شکست قطعاً در ماه‌های بعد باعث تشکیل کمیته‌های حقیقت‌یاب درون ارتش، دستگاه‌های امنیتی و نیز وزارت‌خانه‌های مختلف این رژیم خواهد شد.

همچنین انتظار می‌رود در ماه‌های آتی حتی کار به محاکمه مقامات هم بکشد و ریزش محبوبیت مسئولان از جمله نتانیاهو به شدت افزایش یابد.

از سوی دیگر تشکیل کابینه اضطراری نیز دیگر پیامد داخلی این نبرد بوده که نشان از عمق بحران در نتیجه جنگ طوفان الاقصی دارد.

 

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم

ویدئو جهت دانلود

ویدئو کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=33955 کپی