شكست دشمن در آستانه آتش بس

اسرائیل پیشرفتی در جنگ با حماس نداشته است

روز گذشته یک مقام ارشد آمریکایی به پایگاه ان‌بی‌سی نیوز گفته دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا اظهارات علنی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل را نشانه‌ای از رد آتش‌بس توسط او نمی‌بیند.

دستگیری 7 جاسوس موساد در ترکیه

احضار سفیر رژیم اسرائیل به وزارت خارجه بلژیک، کشف پیکرهای ۱۲ شهید فلسطینی در خانیونس، اعتراف صهیونیست‌ها به ایجاد منطقه حائل در اطراف غزه و بازدید رئیس ستاد ارتش این رژیم از مرزهای شمالی در مرز لبنان از مهمترین تحولات روز گذشته فلسطین اشغالی بود.
رژیم صهيونيستى همزمان با انتشار گزارش‌هایی از خروج نظامیان دیگری از شمال غزه، مناطقی در شهرهای جنوبی این منطقه مانند خان يونس و رفح را هدف حملات هوایی خود قرار داد که در اثر آن شش نفر شهید و بیش از 15 نفر زخمی شده‌اند.
با نزدیک شدن به توافق احتمالی آتش بس و تبادل اسرا، رسانه‌های فرانسوی از قول مقامات صهیونیست گزارش دادند که رژیم تل‌اویو به دنبال ایجاد یک منطقه حائل یک کیلومتری در امتداد مرزهای غزه با فلسطین اشغالی است تا از تکرار هفتم اکتبر دیگر (روز حمله به اراضی اشغالی در 15 مهرماه) جلوگیری کند.
اين در حالى است كه رسانه هاى جهان خبر احتمال آتش بس را مترادف با ناكامى صهيونيست ها در حمله به غزه و پايان جنگ با عدم تحقق اهداف رژيم متجاوز تفسير مى كنند.  اما مهمترین تحولات روز 119 طوفان الاقصی به اين شرح بوده است؛

نامه اعتراضی بیش از 800 مقام آمریکایی و اروپایی در مخالفت با جنگ غزه
روز گذشته بیش از 800 مقام آمریکایی و اروپایی با امضای نامه‌ای مخالفت خودشان را با سیاست‌های دولت‌های متبوع خود در قبال اسرائیل اعلام کردند.
بیش از 800 مقام در ایالات متحده آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا در نامه‌ای برای ابراز مخالفت با سیاست‌های دولت‌های متبوع خود در خصوص جنگ در غزه نوشته‌اند. روزنامه نیویورک‌تایمز با گزارش این خبر افزود این نامه اولین نمونه از اتحاد مقام‌های کشورهای متحد در دو سوی اقیانوس اطلس برای ابراز مخالفت با حمایت‌ها از سیاست‌های اسرائیل در جنگ غزه به شمار می‌رود. در همين حال دیوید ایگناتوس، ستون‌نویس روزنامه واشنگتن‌پست از ضرب‌الاجل دوماهه آمریکا به عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل خبر داده است.
روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی افزود یکی از دلایل این موضوع این است که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در ازای سازش خواستار موافقت واشنگتن با یک بسته دفاعی  شده که ارائه ضمانت‌های مشابه ناتو برای امنیت سعودی‌ها را شامل می‌شود.

اسرائیل پیشرفتی در جنگ با حماس نداشته است
روز گذشته یک مقام ارشد آمریکایی به پایگاه ان‌بی‌سی نیوز گفته دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا اظهارات علنی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل را نشانه‌ای از رد آتش‌بس توسط او نمی‌بیند.
ديروز همچنين مردم اردن در امان پایتخت این کشور پس از نماز جمعه با شعار «تضعیف فعالیت آنروا به نتیجه نخواهد رسید… نه به گرسنگی، نه به کوچ اجباری و آوارگی، و آری به حق بازگشت» راهپیمایی کردند.
پایگاه نظامی «فجه» اسرائیل هدف مقاومت فلسطین قرار گرفت
روز گذشته گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در عملیات مشترک با گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی، پایگاه نظامی «فجه»  رژیم اسرائیل در شرق غزه را با موشک 107 هدف قرار دادند.
اين در حالى است كه تعداد شهدای فلسطین در غزه به 27هزار و 131 نفر رسید.
وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که نیروهای اشغالگر طی 24 ساعت گذشته مرتکب 13 کشتار و جنایت در غزه شدند که در جریان آن 112 نفر شهید و 148 نفر دیگر زخمی شدند.
از سوى ديگر باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد:نیروهای اشغالگر در روزهاى گذشته تاکنون، دست کم 25 شهروند را در کرانه باختری بازداشت کرده‌اند. بدین ترتیب تعداد بازداشتی‌ها در کرانه باختری پس از هفتم اکتبر به حدود 6485 نفر رسید.
در همين حال آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه، 152 نفر از کارمندان این آژانس در حملات رژیم صهیونیستی کشته
شدند.
مخالفت مالزى با هرگونه اقدام برای ترور فلسطینیان
روز گذشته انور ابراهیم نخست وزیر مالزی در گفتگو با “الجزیره مباشر” تاکید کرد که پیام ما به مردم غزه این است که از آن‌ها و حق آن‌ها برای دفاع از سرزمین خود حمایت می‌کنیم.کشورها باید بر رنج و محنت‌های موجود در غزه متمرکز شوند.سرویس‌های امنیتی مالزی برای پیشگیری از هرگونه عملیات ترور فلسطینیان در خاک این کشور در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند.با هرگونه اقدام برای ترور فلسطینیان در خاک مالزی قاطعانه برخورد خواهیم کرد.
مشکل از حوثی‌ها نیست، بلکه مشکل جنگ علیه غزه است و این جنگ باید متوقف شود تا هرگونه تنش و درگیری در منطقه پایان یابد.

تهدید حزب گانتس به خروج از ائتلاف دولتی نتانیاهو
در همين حال روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از یکی از مسئولان حزب اردوگاه دولت به رهبری بنی گانتس اعلام کرد اگر به این نتیجه برسیم که نتانیاهو توافق برای مبادله اسرا را به دلیل ملاحظات سیاسی رد کرده، از ائتلاف دولتی خارج خواهیم شد. وی همچنین تاکید کرد که اگر نتانیاهو در غزه حکومت نظامی اعلام کند، از دولت خارج خواهیم شد. بر اين اساس پايان جنگ در غزه مى تواند با افزايش فشارها بر دولت جنايتكار نتانياهو همراه باشد.

دستگیری 7 جاسوس موساد در ترکیه
سرویس اطلاعاتی ترکیه روز گذشته از دستگیری 7 جاسوس موساد در شهرهای استانبول و ازمیر خبر داد.
رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که سرویس اطلاعاتی این کشور عملیاتی را در استانبول و ازمیر به طور همزمان علیه جاسوس‌های موساد در این کشور انجام دادند که منجر به دستگیری 7 جاسوس شد.این جاسوس‌ها، اطلاعاتی از جمله بیوگرافی افراد، کشف و تعقیب، کارگذاشتن دستگاههای ردیابی و فیلم و عکس را انجام می دادند.در این خصوص 9 فرد مرتبط با موساد تحت تعقیب قرار گرفتند که 7 نفر تاکنون بازداشت شده‌اند.

تحلیلگر صهیونیست: آمریکایی‌ها متوجه ناتوانی ارتش اسرائیل شده‌اند
در همين حال ناحوم بارنیا تحلیلگر نشریه یدیعوت آحارونوت در یادداشتی نوشت: در نتیجه تحولات 7 اکتبر تحلیل‌های کاملا متفاوتی در آمریکا در قیاس با اسرائیل شکل گرفت.ضعف و فروپاشی ارتش اسرائیل در همان ساعات صبح عملیات طوفان الاقصی و وابستگی مطلق به کمک‌های فوری آمریکا این تحلیل را در نزد نهادهای تصمیم ساز آمریکایی شکل داده است که اسرائیل به تنهایی قادر به دفاع از خود نخواهد بود.

تصاویر جهت دانلود

تصویر کم حجم
https://mobinonline.ir/?p=41385 کپی